Elaborați sinteza întregului program în care ați participat.
Reprezentați grafic cât mai sugestiv posibil, folosindu-vă de Google Jamboard, Poll din Zoom, Mind Mapping etc.
Compețentele definesc factorii critici din cadrul școlii care, aplicate, pot conduce la succesul actului educațional. Modelul de compețente propus de noi evidențiază acele comportamente care contribuie la succesul individual și pot fi dezvoltate prin diferite acțiuni.
Aceste competențe descriu modul în care o persoană interacționeaza cu elevii, colegii, directorul școlii, inspectorii etc. Acestea au impact asupra performanței individuale și a performanței actului educațional.
Axați-vă pe această listă generică de 6 competențe.
Criteriile de performanță pot fi variate, însă competența în sine ar trebui să fie una cu caracter generic.
Acest model poate include o listă de competențe, definiții, comportamente și o clasificare a nivelelor de competență.
Includeți 1-5 indicatori de comportament care să însuflețească acea competență.
O competență reprezintă o serie de comportamente pe care profesorul ar putea să le demonstreze pentru a fi eficient într-o anumită situație sau într-un anumit rol. Competențele oglindesc comportamentele asociate cu funcțiile importante – relații interpersonale, impactul leadership-ului, abilități de gestionare a clasei. Aceste competențe sunt cruciale pentru identificare punctelor forte și a abilităților care lipsesc în cadrul școlii. Competențele sunt fundamentul pentru construirea unor sisteme eficiente de resurse umane.
Un beneficiu important reprezentat de definirea competențelor este faptul că se poate trasa o legătură clară între cerințele postului și modul în care acestea pot fi îndeplinite prin dezvoltarea profesorului. Folosind această legătură, o școală poate să ajute profesorii potriviți să-și dezvolte eficient competențele potrivite la timpul potrivit.
Cu toate că indicatorii de comportament sunt folosiți pentru a ajuta la evaluarea performanței unui profesor, nivelurile de competență definesc rangul de dezvoltare al unei competențe necesar acestuia pentru a opera eficient într-o anumită circumstanță. Aceste niveluri se referă strict la sarcinile necesare pentru un anumit job. Pentru joburi diferite, este nevoie de niveluri de competență diferite pentru a atinge un prag de eficiență. Pot exista joburi care nu necesită neapărat cel mai ridicat nivel de competență. De asemenea, unele joburi s-ar putea să nu necesite deloc anumite competențe.
Dovada cunoașterii unei competențe este un set de informații adunate care, atunci când sunt comparate cu lista de niveluri de cunoaștere a unei competențe, atestă nivelul de competență pe care îl are profesorul. Dovada cunoașterii unei competențe poate avea mai multe forme și poate fi colectată din diverse surse.
Monitorizarea directă
Adresarea de întrebări în cadrul unei conversații orale
Demonstrarea abilităților care se încadrează în competența respectivă
Evaluarea calității lecției predate
Evaluare a predărilor efectuate până în prezent
Teste scrise menite să discearnă nivelul de cunoaștere a competenței
Testimoniale ale terților
Rapoarte ale directorului / inspectorului de specialitate
Rapoarte de activitate sau alte documente conexe
Modelul „Johari's Window” a fost dezvoltat în 1955 de Joseph Luft & Harry Ingram.
Scopul modelului este să ne ajute să ne înțelegem pe noi înșine și să construim relații cu ceilalți. Poate fi folosit și în dinamica grupului, dezvoltarea echipei și în toate formele de relaționare în școală: la clasă, în cancelarie, dar și în societate.
Modelul se concentrează pe înțelegerea a ceea ce este vizibil (sau nu) pentru noi și pentru alții.
Practicați educația inter/transdisciplinară folosind oricare dintre subiectele dezvoltate în SmarTeacher.
Creați un plan de lecție, pentru a fi predată în online, la clasă.
Setați obiective de învățare acționabile.
Planificați o metodă relevantă de evaluare în predare, folosindu-vă de instrumente digitale.
Proiectați activități inovative care să mențină elevii mai motivați să învețe în online.
Pentru a performa în această activitate, folosiți-vă experiența proprie. Suplimentar, puteți utiliza toate informațiile existente în acest Kit.
Vă sugerăm să plasați elevii în centrul actului educațional!
Creați-le o experiență de învățare incitantă, inspirațională și memorabilă!