Atelierele evidențiază importanța rolului vocațional al dascalului, în contextul schimbarilor prin care trece societatea, mizand pe colaborarea inter-generationala si pe atenția specială pe care este important să o acorde valorii potențialului individual, dincolo de cel al vârstei tinerilor cu care lucrează. Atelierele oferă spațiu și timp pentru a dezvăța obiceiurile disfuncționale și reînvăța abilități necesare în interacțiunea cu tinerii în era digitală.
Acest tip de abordare ajută la conectarea disciplinelor între ele, oferind o mai mare claritate asupra felului în care acestea se interpătrund în viața reală.
De asemenea, noțiunile practice și pragmatice, facilitează procesul educațional.
Observarea la clasă reprezintă contextul în care profesorii își adaptează abordarea la clasă centrându-se pe dezvoltarea competențelor, abordând învățarea holistică și primind feedback direct de la elevi și observatori (traineri). Aceste sesiuni de observare oferă profesorilor oportunitatea de a-și îmbunătăți metodele de lucru direct cu elevii, pentru că primesc feedback în timp real și au astfel ocazia să țină cont de stilul de învățare al beneficiarilor direcți.